Jak urządzić biuro, aby zwiększyć efektywność pracy?

Biuro to przestrzeń, w której pracownicy spędzają aż 1/3 doby. To miejsce powinno więc sprzyjać kreatywnemu myśleniu i jednocześnie zapewniać wygodę. Istotna jest zatem jego dokładnie przemyślana aranżacja. Nie można zapominać także o nowoczesnych trendach w projektowaniu wnętrz, dzięki temu damy sygnał naszym kontrahentom, że chętnie podążamy za nowościami. O jakich elementach należy pamiętać przy urządzaniu biura?

Podstawa to dobra ergonomia

Ergonomia pracy zapewnia komfort pracownikom. Określa zarówno, jakie kolory są pożądane w przestrzeni biurowej oraz jak zaplanować rozstawienie poszczególnych mebli. Nie można bowiem ustawiać biurek w dowolnym układzie. Prawo pracy jasno określa, w jakiej odległości mogą stać od siebie kolejne stanowiska. Każdy z pracowników powinien mieć dla siebie tyle miejsce, aby móc bez problemu wykonywać codzienne obowiązki, nie odczuwając przy tym dyskomfortu fizycznego czy psychicznego. Ergonomia pozwala także uniknąć problemów z kręgosłupem, pogarszającym się wzorkiem i innymi typowymi dolegliwościami spowodowanymi długotrwałą pracą przed komputerem.

Styl biznesowy

Biuro to nie przestrzeń biznesowa, dlatego nie może być tak postrzegana. Urządzając ją trzeba zadbać o odpowiednie elementy, które będą świadczyć o jej przeznaczeniu i funkcjonalności. W każdej firmie powinien zatem znaleźć się szyld bądź logo z nazwą firmy. Osoby, które wejdą do niej nawet przez przypadek, nie będą miały wątpliwości gdzie się znajdują. Co ciekawe, duże znaczenie odgrywają również kolory w pomieszczeniach. W większości biur stawia się na klasykę, czyli połączenie bieli oraz szarości. Tego rodzaju barwy dobrze oddziałują na koncentrację. Świetnie sprawdzi się także błękit lub beż. Jeżeli jednak w codziennej pracy wymagana jest przede wszystkim kreatywność (np. w agencji reklamowej), to dobrze postawić na zdecydowane dodatki w odcieniu zieleni, czy żółci. 

Gdzie szukać biura na wynajem?

Zanim jednak zaczniemy urządzać nasze biuro, musimy znaleźć odpowiednią lokalizację. Czym kierować się podczas jej wyboru? Z pewnością istotne będzie skomunikowanie z resztą miasta. Lokalizacja blisko centrum to duży atut, zarówno przy poszukiwaniu nowych pracowników, jak i kontrahentów. W jej znalezieniu może nam pomóc platforma https://www.officelist.pl/, gdzie w wygodny sposób zapoznamy się z bogatą ofertą biur na wynajem w największych, polskich miastach. W ten sposób zaoszczędzimy mnóstwo czasu. Zwróćmy także uwagę na opcjonalną możliwość powiększenia przestrzeni biurowej. Być może okaże się to potrzebne w niedługim czasie.

Odpowiednie urządzenie biura może zwiększyć wydajność pracowników, gdyż przekłada się na zapewnienie im dobrych warunków do codziennej pracy. Należy o tym koniecznie pamiętać przy aranżacji wnętrza. Nie zapominamy również o ergonomii. Te wszystkie czynniki mają bowiem bardzo duże znaczenie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ