Z czego powinna się składać strona internetowa uczelni wyższej?

Dobra strona www jest wizytówką każdej firmy. Określenie to możemy również dopasować do uczelni wyższych, które traktują strony www, jako narzędzie pozyskiwania kandydatów na studentów. Strona internetowa uczelni stanowi źródło informacji między jej władzami a pracownikami, ale przede wszystkim jest kompendium wiedzy dla studentów. Czym powinna charakteryzować się dobra strona www uczelni wyższych i z czego powinna się składać? O tym poniżej.

Responsywna strona dla lepszego odbioru uczelni

Oglądana na małym ekranie telefonu czy na dużym monitorze komputera strona www powinna wyglądać dobrze. Podążając za obecnymi trendami i badaniami, które pokazują, że ponad połowa użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, uczelnie powinny także uwzględnić aspekt RWD w swoich projektach. Kandydaci na studentów i sami studenci większość swojego czasu w Internecie spędzają w telefonie i tablecie, dlatego kluczowe jest, by zadbać o dopasowywanie się treści i grafik na stronie w każdej orientacji.

Kluczowe informacje dla kandydatów i studentów

Zależnie od grupy – czy to osoba, która podejmuje decyzje o wyborze uczelni czy ktoś, kto już na danej uczelni studiuje, na stronie www będą poszukiwać różnych informacji. Ważne jest, by każda kluczowa informacja została na witrynie ujęta. Kandydaci chętnie przeczytają o procesie rekrutacji, dostępnych kierunkach i możliwościach jakie daje uczelnia. Studenci na stronie szukać będą aktualności, planów zajęć, programów stypendialnych oraz kół naukowych, dlatego właśnie te informacje warto umieścić w widocznych miejscach lub przeprowadzić nawigację w łatwy sposób.

Przejrzysty design i proste treści

Uczelniana www ma być przewodnikiem, ma przekazywać informacje, dlatego szczególnie ważne jest, aby dostęp do poszukiwanych przez użytkowników treści był intuicyjny a wszelkie materiały odpowiednio ułożone. Gęste ściany tekstu i długie akapity nie zachęcają do zgłębienia się w treść, to zamieszczanie na stronie terminów aplikacji czy dokładnego procesu składania wniosków jest zasadniczym tematem, dla którego wchodzi się na stronę uczelni. Sam stres dotyczący np. wyboru kierunku jest wystarczający, nie ma sensu dokładać go osobom, które poszukują na stronie konkretów.

Sekcja dotycząca uczelni

Kiedy użytkownik wchodzi na stronę po raz pierwszy chce wiedzieć, dlaczego to właśnie ta uczelnia jest wyjątkowa i co przynosi jej dumę. Wszelkie statystyki, rankingi, mocne strony uczelni zaprezentowane w przyjemny dla oka sposób, na pewno okażą się trafionym pomysłem. Warto rozbudować sekcję dotyczącą informacji o uczelni i podać liczbę wydziałów, studentów, absolwentów, ale też działalność absolwentów po studiach, żeby móc ocenić czy inwestycja w konkretną uczelnię jest opłacalna.

Strony internetowe www mają ciężkie zadanie do wykonania – nadążyć za obecnymi trendami, będąc stronami napakowanymi treścią i trudnymi do zarządzania, jednocześnie mając ograniczone budżety. Warto pamiętać, że witryny te mają określoną, informacyjną rolę, zatem uporządkowanie i częste aktualizacje newsów powinny zaspokajać najważniejsze potrzeby osób ją odwiedzających.

Artykuł utworzony przy współpracy z Software House Smartbees https://smartbees.pl/

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ