Hosting WWW pod stronę firmową

Założenie strony firmowej wymaga od nas m.in. rezerwacji domeny i zakupu usługi hostingowej. Wprawdzie można skorzystać z usługi darmowego hostingu, jednak jest to mało profesjonalne i może tak naprawdę utrudnić pracę, a nie dać realne oszczędności. Zresztą – usługi hostingowe są w Polsce na tyle tanie, że kwota rocznego abonamentu nie będzie stanowić specjalnego obciążenia nawet dla małej firmy.

Strona firmowa i jej wymagania

Strony firmowe działają obecnie najczęściej z wykorzystaniem systemu CMS. W większości przypadków programiści używają silnika popularnego WordPressa, m.in. dlatego, że cieszy się on ogromnym zainteresowaniem, zapewnia mnóstwo wtyczek, szablonów i dodatków. Strona będąca wizytówką firmy to głównie opisy usług i zdjęcia – nie będzie to serwis z bardzo dużą oglądalnością, nie powinien on również stanowić dużego obciążenia dla serwera. Zatem, tak naprawdę, wybierając hosting dla takiej strony, musimy dobrać jakościową usługę, a wystarczające okażą się podstawowe parametry. Jakie zatem minimalne wymagania powinien spełnić hosting WWW, na który trafi nasza strona firmowa? Oto one:

  • Co najmniej jedna domena – ograniczenia pod względem liczby domen są już rzadkością, ale często bardzo tanie konto pozwoli podpiąć tylko jedną domenę. Lepiej takie hostingi pomijać. Dlaczego? Nawet jeśli teraz nam się wydaje, że kolejne domeny są dla nas zbędne, to po kilku tygodniach zdanie możemy zmienić, a hosting bez takich ograniczeń wcale nie będzie zdecydowanie droższy.
  • Minimum 1 GB – powierzchnia serwera jest kolejnym parametrem, na który powinniśmy zwrócić uwagę. Sama strona nie zajmie wiele miejsca, szczególnie jeśli znajdą się na niej jedynie treści i zdjęcia. Natomiast powinniśmy pamiętać, że na dysku musi się znaleźć również miejsce na kopie zapasowe strony. Podajemy 1 GB, a tak naprawdę nawet tania usługa zapewni zdecydowanie większą powierzchnię. W Az.pl, znanym nie tylko z hostingu, ale również z szybkiej wyszukiwarki domen, płacąc ponad 13 zł za pierwszy rok, otrzymujemy konto z 50 GB powierzchni.
  • Kilka GB transferu – większej ilości transferu nie wykorzystacie, ale tutaj, analogicznie jak w poprzednim punkcie, otrzymacie nawet w najniższych pakietach zdecydowanie więcej. Wspomniany powyżej pakiet w Az.pl nie ma ograniczeń transferu. Oczywiście – nie oznacza to, że hosting utrzyma nam na najtańszym koncie stronę z bardzo dużą oglądalnością. Przy dużym ruchu pojawia się kwestia innych ograniczeń.
  • Dobrze działający BOK – być może z pomocy supportu nie będziecie musieli w ogóle korzystać, a może będziecie to robić co kilka dni. Zapewne chcecie otrzymywać odpowiedzi na pytania maksymalnie szybko i oczekujcie, że będą one przystępne. Sprawdźcie zatem jeszcze przed opłaceniem usługi, czy aby na pewno ten support działa na zadowalającym poziomie.
  • Systematyczne kopie zapasowe – po słynnej awarii hostingu 2be.pl, do której doszło 2016 roku, właściciele stron zaczęli przywiązywać większą uwagę do kopii zapasowych. Hosting powinien o nie dbać samodzielnie, ale też musi dawać nam możliwość ich ręcznego wykonywania. Tutaj mogą się pojawić ograniczenia pod względem godziny, o której chcemy wygenerować kopię. Ważne jest również, jak stare kopie zapewnia sam hosting.
  • Instalator CMS – bardzo przydatny, jeśli chcemy stworzyć samodzielnie prostą stronę, a nie mamy w tym kierunku wiedzy. Instalator CMS pozwoli kilkoma kliknięciami zainstalować jeden z popularnych CMS-ów. Jeśli to będzie WordPress, to mamy do dyspozycji za darmo wszystko co niezbędne, żeby bez zlecania wykonania strony mieć prostą stronę wizytówkę z panelem zarządzania.

Hosting dla strony firmowej – to naprawdę proste

Strona firmowa nie potrzebuje serwera VPS czy serwera dedykowanego – oczywiście w zdecydowanej większości przypadków. Powyżej opisane parametry będą wystarczające dla każdej prostej strony firmowej. Nie ma potrzeby inwestowania w bardziej kosztowne usługi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ