Na czym polega faktoring z przejęciem ryzyka?

0
Na czym polega faktoring z przejęciem ryzyka?

Faktoring z przejęciem ryzyka, zwany również faktoringiem pełnym lub faktoringiem bez regresu, to popularny sposób finansowania bieżącej działalności firmy. By zrozumieć, kiedy warto z niego skorzystać, trzeba bliżej przyjrzeć się temu, jak działa i czym różni się od innych produktów faktoringowych.

Podstawowym celem faktoringu, niezależnie o której jego odmianie mowa, jest poprawa płynności finansowej przedsiębiorstwa. Firma korzystająca z takiej usługi (faktorant), zamiast czekać tygodniami aż odbiorca opłaci fakturę z odroczonym terminem płatności, może uzyskać należne środki od razu po dokonaniu sprzedaży. Wystarczy, że przedsiębiorca przekaże daną należność faktorowi (bankowi lub instytucji faktoringowej), a ten, przeleje na jego konto od 75 do nawet 90 %wartości faktury. Co się jednak stanie, gdy kontrahent nie wywiąże się z obowiązku zapłaty? To już zależy od tego, czy firma korzysta z faktoringu pełnego, czy też z faktoringu niepełnego (bez przejęcia ryzyka).

Istota faktoringu z przejęciem ryzyka

Dzięki faktoringowi niepełnemu, przedsiębiorstwo może szybko otrzymywać płatności za wystawiane faktury, ale bierze przy tym odpowiedzialność za brak zapłaty przez kontrahenta. Faktoring pełny również pozwala mu zyskać szybki dostęp do środków zamrożonych w fakturach, ale dodatkowo gwarantuje ochronę na wypadek braku zapłaty ze strony odbiorcy. Faktor przejmuje bowiem takie ryzyko wraz z nabywaną należnością. Sam zwykle korzysta przy tym ze wsparcia ubezpieczyciela, z którym zawiera umowę ubezpieczenia należności.

W przypadku faktoringu pełnego jest tak, że nawet jeśli odbiorca nie opłaci w terminie faktury, faktorant nie poniesie z tego tytułu żadnych negatywnych konsekwencji. W takiej sytuacji to faktor zajmie się egzekwowaniem płatności i windykacją.

Usługi dodatkowe w faktoringu pełnym

Należy dodać, że w przypadku faktoringu z przejęciem ryzyka, faktor zwykle świadczy na rzecz faktoranta dodatkowe usługi. W zależności od zapisów umowy faktoringowej, może nie tylko finansowanie wierzytelności i przejęcie ryzyka braku zapłaty, ale również monitorować sytuację dłużników, udostępniać system do prowadzenia rozliczeń, czy zajmować się doradztwem finansowym.

Faktoring pełny (bez regresu) – kiedy warto skorzystać?

Faktoring bez regresu to wspomniane usługi ułatwiające zarządzanie wierzytelnościami, pewność otrzymania zapłaty za fakturę, większe bezpieczeństwo prowadzenia działalności, czy też łatwiejsze planowanie przepływów pieniężnych. Taki zestaw zalet sprawia, że świetnie sprawdza się on w przypadku nawiązywania nowej relacji biznesowej oraz wtedy, gdy firma nie ma dostatecznej wiedzy o kondycji finansowej swojego odbiorcy. Jest również pomocny w okresie pogorszonej koniunktury gospodarczej, kiedy to wzrasta ryzyko niewypłacalności kontrahentów.

Wśród przedsiębiorców, którzy utrzymują współpracę ze stałą grupą sprawdzonych odbiorców, większą popularnością cieszy się faktoring niepełny. To nie dziwi, bo przecież znają oni swoich kontrahentów i ich rzetelność płatniczą, tak więc nie muszą ponosić kosztów związanych z przejęciem ryzyka braku zapłaty. Warto dodać, że instytucje faktoringowe, takie jak Faktoria, pozwalają skorzystać z faktoringu niepełnego drogą internetową, a przy tym oferują przelew środków nawet w ciągu 30 minut od momentu zaakceptowania faktury. Ze szczegółami oferty dogodnego finansowania sprzedaży można zapoznać się wchodząc na stronę: https://faktoria.pl/.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Faktoring z przejęciem ryzyka niesie ze sobą wiele oczywistych korzyści. Przede wszystkim, stanowi on stałe, stabilne źródło finansowania. Przekazując należności faktorowi, a zatem podwyższając stan gotówki na koncie, przedsiębiorstwo może łatwo regulować bieżące zobowiązania. Dzięki temu, że szybciej płaci dostawcom, nierzadko może liczyć z ich strony na korzystne rabaty.

Istotne są również ułatwienia w zakresie zarządzania należnościami. Odbiorcy często spóźniają się z zapłatą i muszą być regularnie dyscyplinowani. Jeśli takich przypadków nagromadzi się więcej w jednym momencie, firma może mieć trudności z utrzymaniem płynności. W przypadku faktoringu pełnego, egzekucją należności zajmuje się faktor, a przedsiębiorstwo nie musi martwić się ewentualnymi opóźnieniami w zapłacie. To z kolei pozwala mu działać w przewidywalnym, bardziej bezpiecznym modelu biznesowym.

Artykuł sponsorowany.

Laptop do szkoły

0
Laptop do szkoły

Poszukiwania trwają z jednej strony wyprawka do szkoły jest z roku na rok coraz większa i trzeba więcej wydać. Z drugiej dzisiaj nikt już praktycznie nie widzi świata bez laptopa. Można jednak zaoszczędzić trochę kupując sprzęt poleasingowy. Poleasingowy czyli taki, który kosztuje niewiele, a za to jest znacznie lepszy od nowego. Jak to możliwe?

Po pierwsze musimy sobie uświadomić, że jeśli dzisiaj w tej chwili chcielibyśmy kupić laptopa z serii biznes to jego koszt to 7-8 tysięcy złotych. Wszystko dlatego, że tego typu sprzęt ma po pierwsze niesamowicie wspaniałe wykonanie. Nie używa się tam najniższych, a zarazem najsłabszych tworzyw, a tylko te z najwyższej półki. Przykładem może być obudowa, która nie jest wykonana z plastiku, a stopu metali, odpowiednie odpowietrzanie czy też podzespoły najwyższe z danej serii. Wszystko po to, aby użytkownik końcowy, a więc biznesmen lub osoba pracująca przy grafice otrzymała produkt niezawodny i na najwyższym poziomie. W grę wchodzą bowiem olbrzymie pieniądze a każdy przestój w pracy to starta dla firmy. Dlatego dla takich osób i firm produkuje się sprzęt klasy biznes.

W supermarkecie zaś otrzymamy sprzęt niższej kategorii. Jest on dedykowany segmentowi domowemu więc tutaj producent sam ustala, że w przypadku awarii takowe urządzenie może dłużej być naprawiane i nie musi być wykonane jak segment biznesowy. Reklamacja w tym segmencie to nawet 30 dni roboczych.

Dochodzimy tym samym do meritum, gdyż po 3 latach leasingu sprzęt firma może wykupić lub oddać go i kupić nowy z gwarancją na kolejne trzy lata. Firmy najczęściej decydują się na tą drugą drogę, a sklepy jak AMSO odkupują sprzęt. Wtedy nadchodzi seria testów i klasyfikowania. Sprzęt klasy A a więc zadbany i noszący normalne ślady użytkowania zostaje opisany i nadal ma takie parametry, że większość sprzętów w danym segmencie cenowym się nie umywa do sprzętu poleasingowego. Dlatego w niskiej cenie możemy nabyć laptop dla ucznia.

AMSO Komputery poleasingowe dodatkowo na każdy sprzęt od razu przy zakupie udziela gwarancji na 12 miesięcy. Jeśli zaś chcemy mieć dłuższą gwarancje to takowa możliwość jest wystarczy spytać sprzedawcę o dodatkową opcje to super opcja pozwalająca przede wszystkim zabezpieczyć się na dłuższy okres a dodatkowo pokazuje, że firma jest na tyle pewna swoich produktów, że nawet na tak długi okres jest wstanie dać gwarancje.

Warto również wspomnieć, że w cenie dostajemy oryginalny system Windows 10 i to nie taki, że ktoś go zaktualizował, co już od 2 lat nie jest legalne, a po prostu na obudowie pojawia się nowa naklejka z kluczem dedykowanym dla Windowsa 10. Dzięki temu w cenie otrzymujemy nowy system jeszcze nigdy przez nikogo nie użyty na własność tylko dla nas i dożywotnio przybity do sprzętu, który zakupiliśmy. Dzięki temu już oszczędzamy na tym ,że nie dość, że otrzymujemy znacznie tańszy sprzęt to dodatkowo z legalnym system tak ,że zarówno pracując w firmie czy też po prosu jadąc na wakacje nikt nam nie zarzuci posiadania nielegalnego oprogramowania i nie zabierze laptopa w imieniu prawa.

Na co warto zwrócić uwagę kupując laptopa poleasignowego. Przede wszystkim na to jaki stan jego chcemy. Klasa na stronach czy w sklepie stacjonarnym służą temu, aby wybrać model albo bardziej użyty lub mniej. Wszystko zależy od tego, co nam bardziej odpowiada. Dodatkowo bateria. Zawsze warto zobaczyć tę co da nam sprzedawca, a dopiero potem zastanowić się czy warto kupić nową. Nowe baterie nie są drogie i najczęściej kosztują do klasy biznesowej około 100-200 zł a dają moc na wiele godzin. Jednakże często zdarza się, że nawet te używane również są w na tyle dobrej kondycji, aby spełnić wymagania nawet często ponad godziny. Dlatego zawsze wpierw lepiej sprawdzić co zaoferuje nam bateria oryginalna.
To tyle z mojego poradnika dla Was na temat sprzętu poleasinowego. Myślę, że jest to bardzo dobra alternatywa, która pozwoli Wam zaoszczędzić nie tylko pieniądze ale również nerwy, gdyż w danym segmencie cenowym próżno szukać tak wydajnej i dobre maszyny w segmencie nowych sprzętów.

Top 5 najlepszych dostawców Internetu w Poznaniu

0
Top 5 najlepszych dostawców Internetu w Poznaniu

Poznań to miasto, w którym mieszka sporo dynamicznych osób, spędzających mnóstwo czasu w Internecie na rozrywce, pracy czy nauce. Nic więc dziwnego, że dostawcy usług telekomunikacyjnych prześcigają się w dostarczaniu jak najlepszych ofert, by pozyskać jak najszersze grono klientów spośród ponad pół miliona mieszkańców Poznania. Oto najbardziej godni zaufania, posiadający najatrakcyjniejsze oferty poznańscy dostawcy Internetu.

No przecież się nie rozdwoisz – a twój smartfon może!

0
No przecież się nie rozdwoisz – a twój smartfon może!

Ile razy narzekamy na to, że nie damy rady robić dwóch rzeczy jednocześnie? Chyba jeszcze częściej staramy się właśnie to robić, szczególnie w kontekście swojego urządzenia mobilnego. Na przykład – prowadzimy rozmowę z klientem i jednocześnie jemy obiad. Albo używamy nawigacji telefonicznej, ale prowadzimy rozmowę na głośnomówiącym z przyjacielem, który właśnie zadzwonił. Robimy więc kilka rzeczy naraz i tego samego oczekujemy od swojego smartfona. Bardzo słusznie – bo producenci stają na rzęsach, byś i pod tym względem był zadowolony!

Jakich opcji szukać w tablecie dla zapracowanych?

0
Jakich opcji szukać w tablecie dla zapracowanych

Maile, tabele, zestawienia i delegacje. Jeśli jesteś mocno zapracowany i twój zawód wymusza na tobie ciągłe bycie dostępnym, na pewno przyda ci się tablet. Łączy w sobie mobilność telefonu komórkowego z efektywnością komputera. To najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy nawet poza biurem są w pracy. Dowiedz się, jakich opcji szukać w tablecie dla zapracowanych.

Produkcja szyldów we Wrocławiu

0
Produkcja szyldów we Wrocławiu

Szyldy reklamowe to konstrukcje, które są instalowane zarówno na elewacji budynku, bezpośrednio przed wejściem, jak i wewnątrz (recepcja). W większości przypadków zawierają informacje o firmie (sklepie, salonie mebli, firmie turystycznej, kancelarii adwokackiej itp.), która znajduje się w budynku.

Innymi słowy, szyldy Wrocław to rodzaj reklamy zewnętrznej jest również środek informacji, Od jakości projektowania, produkcji, montażu tego elementu bardzo wiele zależy. Przede wszystkim wizerunek danej firmy i sukces jej działalności na rynku. Produkowane szyldy Wrocław oferuje w formie wolnostojącej oraz wiszącej przytwierdzane na froncie budynków albo zawieszone na odpowiedniej ramie nośnej.

Funkcje szyldów – Wrocław

Jeśli produkt zamawia duża firma, wszystkie elementy, w tym reklama zewnętrzna w postaci szyldów, musi być zgodna z zasadami tożsamości korporacyjnej, nie tylko graficznie, ale także jakościowo. Wszystkie części struktury reklamowej muszą być ze sobą starannie połączone, elementy dynamiczne i elementy oświetlenia powinny działać prawidłowo. Jeśli jest to mała firma np. restauracja, sklep lub kawiarnia, sukces takiego projektu zależeć będzie od ogólnej, jakości wykonania szyldu reklamowego.

Ogólnie rzecz biorąc, można stwierdzić, że głównym zadaniem tego elementu reklamy zewnętrznej, tak jasno i wyraźnie, jak to możliwe, jest poinformowanie użytkownika, że ten sklep, salon kosmetyczny, centrum rozrywki to miejsca, które należy odwiedzać. Zamawiane szyldy Wrocław wykonuje tak, aby można było je nazwać wizytówką, która mówi o poziomie danej firmy, jakości świadczonych przez nią usług, zakresie oferowanych produktów.

Rodzaje nowoczesnych szyldów reklamowych

Nowoczesna produkcja szyldów reklamowych pozwala na różnorodne modyfikacje reklamy zewnętrznej, inny kształt, wygląd, rozmiar, funkcjonalność i cenę. Projekt szyldów reklamowych można wykonać z oświetleniem lub bez. Podświetlana reklama pozwala przyciągnąć uwagę ludzi w ciemności, co znacznie zwiększa jej skuteczność. Wybór szyldów bez oświetlenia jest zwykle preferowany, gdy w nocy nie jest konieczne przyciąganie dodatkowej uwagi (na przykład w magazynach i pomieszczeniach gospodarczych, instytucjach publicznych itp.)

Jak szyldy reklamowe wpływają na rozpoznanie działalności danej firmy?

Szyldy reklamowe są istotną cechą działalności prawie wszystkich nowoczesnych firm: sklepów, biur, centrów handlowych, restauracji, placówek opieki nad dziećmi, usług samochodowych itp. Szyldy pomagają przyciągnąć klientów, zwiększyć świadomość marki, a także wykonywać funkcje informacyjne i nawigacyjne.

Na tych produktach można umieszczać informacje o firmie, jej logo, brandingu, a także różnych ofertach i promocjach. Jednocześnie ogromna różnorodność struktur reklamy zewnętrznej nie zawsze pozwala danej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Aby szyldy były jak najbardziej efektywne, aby spełniały swoje funkcje marketingowe, potrzebny jest właściwy projekt. Dlatego producent szyldów Wrocław stawia na rozwój układu tego elementu reklamy i ma świadomość, że jego wykonanie należy traktować ze szczególną uwagą.

Wymagania dotyczące szyldów reklamowych

Projekt szyldów reklamowych powinien być dobrze wykonany, aby pozwalał zamawiającej go firmie na zdobycie szerszego grona potencjalnych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Reklama zewnętrzna musi być wysokiej, jakości, ponieważ szyld jest rodzajem twarzy firmy.

Szyld jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, którą widzą goście i partnerzy firmy, dlatego projekt musi być wykonany profesjonalnie. Zewnętrzne konstrukcje reklamowe są stale narażone na opady, wiatr i inne niekorzystne czynniki. Dlatego projekt musi być mocny, niezawodny i trwały. Do produkcji szyldów Wrocław wykorzystuje odporne na zużycie materiały najwyższej jakości.

Struktura reklamowa powinna być widoczna dla jak największej liczby osób, więc należy ją umieścić we właściwym miejscu. Firma produkuje szyldy we Wrocławiu, które spełniają w pełni wymienione kryteria. Posiada bogate doświadczenie w produkcji struktur reklamy zewnętrznej, dlatego gwarantuje wysoką, jakość i niezawodność wykonywanych produktów.

Zatrudnia doświadczonych projektantów, którzy znają wszystkie niuanse tworzenia skutecznej reklamy, która zapewnia najlepsze wyniki marketingowe. Projektanci mogą opracować indywidualny projekt dowolnego szyldu, uwzględniając życzenia klienta i określone zadania reklamowe.

Korzyści z wdrożenia systemu ERP dla firm

0
Korzyści z wdrożenia systemu ERP dla firm

Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning – ERP) jest to oprogramowanie dla firm, które zostało zaprojektowane w celu zintegrowania wszystkich procesów w niej zachodzących. System ten tworzy interaktywne środowisko, wspierające organizację w analizie i zarządzaniu procesami biznesowymi, we wszystkich obszarach jej działania.

Nowoczesna wizja na ekranie

0
Nowoczesna wizja na ekranie

Technologia związana z wyświetlaniem obrazów na ekranach idzie do przodu praktycznie z dnia na dzień. Widać to już chociażby na przykładzie poczciwych, domowych telewizorów. Dość powiedzieć, że w ciągu minionej dekady miejsce starych, kineskopowych telewizorów w polskich domach zastąpiły płaskie modele, potocznie nazywane ‚plazmami’. A to tylko krótki przykład zachodzących zmian.

Wszystko o prowadzeniu sklepu spożywczego

0
Wszystko o prowadzeniu sklepu spożywczego

Prowadzenie biznesu nie jest zadaniem łatwym. Doskonale wie o tym każdy, kto, choć raz spróbował i poniósł porażkę. Nawet zdawałoby się niezwykle proste działalności gospodarcze, takie jak prowadzenie sklepu spożywczego może bardzo szybko zakończyć się długami, niezapłaconymi fakturami i koniecznością ogłoszenia bankructwa. Na co zatem należy zwracać uwagę, podejmując się tak, zdawałoby się prostego biznesu, jak prowadzenie sklepu spożywczego? Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowiednia lokalizacja.

Otworzenie sklepu gdzieś na obrzeżach, w miejscu znacznie oddalonym od typowych szlaków i codziennych tras ludzi, jest ogromnym błędem. Nikt specjalnie nie będzie się przecież fatygował do naszego sklepu i z tego powodu musi on być w miejscu, w którym będzie komuś drodze. Doskonałą lokalizacją jest zawsze ta blisko kościoła. Niezwykle częstym przypadkiem jest wychodzenie po mszy i wstępowanie po drobne zakupy do sklepu. Aby jednak taka sytuacja mogła się dłuższy czas utrzymać, koniecznie trzeba zwracać również uwagę na to, jakie będą ceny warzyw i owoców w posiadanym sklepie. Nie mogą one być zbyt wysokie, ponieważ klienci zwyczajnie nie będą zainteresowani takimi produktami. Nie mogą być również zbyt niskie, ponieważ zawsze wynikać to będzie ze słabej jakości produktów, o czym klienci doskonale zdają sobie sprawę. Z tego powodu koniecznie trzeba wiedzieć to, ile kosztują owoce w hurcie, jak również to jakiej są jakości. Ponieważ jakość i cena to najważniejsze aspekty tego, jak dobre i opłacalne dla klientów będą sprzedawane przez nas produkty. Co komu po bardzo tanich, lecz zepsutych warzywach, czy też po niezwykle ładnych i okazałych, jednak kosztujących trzykrotnie więcej niż cena rynkowa.

Z tego powodu wiedza na temat tego, ile kosztują warzywa w hurcie, owoce, czy też inne produkty, jest podstawowym aspektem poprawnie funkcjonującego sklepu spożywczego. Warto oczywiście mieć również dodatkowe mocne karty, chociażby w postaci posiadania w lokalu kolektury lotto, jednak to właśnie ceny i jakość produktów owocowo warzywnych będą podstawą.

Z czego powinna się składać strona internetowa uczelni wyższej?

0
Z czego powinna się składać strona internetowa uczelni wyższej?

Dobra strona www jest wizytówką każdej firmy. Określenie to możemy również dopasować do uczelni wyższych, które traktują strony www, jako narzędzie pozyskiwania kandydatów na studentów. Strona internetowa uczelni stanowi źródło informacji między jej władzami a pracownikami, ale przede wszystkim jest kompendium wiedzy dla studentów. Czym powinna charakteryzować się dobra strona www uczelni wyższych i z czego powinna się składać? O tym poniżej.

Responsywna strona dla lepszego odbioru uczelni

Oglądana na małym ekranie telefonu czy na dużym monitorze komputera strona www powinna wyglądać dobrze. Podążając za obecnymi trendami i badaniami, które pokazują, że ponad połowa użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, uczelnie powinny także uwzględnić aspekt RWD w swoich projektach. Kandydaci na studentów i sami studenci większość swojego czasu w Internecie spędzają w telefonie i tablecie, dlatego kluczowe jest, by zadbać o dopasowywanie się treści i grafik na stronie w każdej orientacji.

Kluczowe informacje dla kandydatów i studentów

Zależnie od grupy – czy to osoba, która podejmuje decyzje o wyborze uczelni czy ktoś, kto już na danej uczelni studiuje, na stronie www będą poszukiwać różnych informacji. Ważne jest, by każda kluczowa informacja została na witrynie ujęta. Kandydaci chętnie przeczytają o procesie rekrutacji, dostępnych kierunkach i możliwościach jakie daje uczelnia. Studenci na stronie szukać będą aktualności, planów zajęć, programów stypendialnych oraz kół naukowych, dlatego właśnie te informacje warto umieścić w widocznych miejscach lub przeprowadzić nawigację w łatwy sposób.

Przejrzysty design i proste treści

Uczelniana www ma być przewodnikiem, ma przekazywać informacje, dlatego szczególnie ważne jest, aby dostęp do poszukiwanych przez użytkowników treści był intuicyjny a wszelkie materiały odpowiednio ułożone. Gęste ściany tekstu i długie akapity nie zachęcają do zgłębienia się w treść, to zamieszczanie na stronie terminów aplikacji czy dokładnego procesu składania wniosków jest zasadniczym tematem, dla którego wchodzi się na stronę uczelni. Sam stres dotyczący np. wyboru kierunku jest wystarczający, nie ma sensu dokładać go osobom, które poszukują na stronie konkretów.

Sekcja dotycząca uczelni

Kiedy użytkownik wchodzi na stronę po raz pierwszy chce wiedzieć, dlaczego to właśnie ta uczelnia jest wyjątkowa i co przynosi jej dumę. Wszelkie statystyki, rankingi, mocne strony uczelni zaprezentowane w przyjemny dla oka sposób, na pewno okażą się trafionym pomysłem. Warto rozbudować sekcję dotyczącą informacji o uczelni i podać liczbę wydziałów, studentów, absolwentów, ale też działalność absolwentów po studiach, żeby móc ocenić czy inwestycja w konkretną uczelnię jest opłacalna.

Strony internetowe www mają ciężkie zadanie do wykonania – nadążyć za obecnymi trendami, będąc stronami napakowanymi treścią i trudnymi do zarządzania, jednocześnie mając ograniczone budżety. Warto pamiętać, że witryny te mają określoną, informacyjną rolę, zatem uporządkowanie i częste aktualizacje newsów powinny zaspokajać najważniejsze potrzeby osób ją odwiedzających.

Artykuł utworzony przy współpracy z Software House Smartbees https://smartbees.pl/