Jak znaleźć się na playlistach Spotify

Użytkownicy tej aplikacji ją kochają! Mowa oczywiście o Spotify. To platforma, która gwarantuje im stały dostęp do ulubionej muzyki. Przy wykupieniu wersji premium, słuchacze mogą mieć nieograniczony zasób utworów, słuchać ich bez reklam oraz ściągać na telefon, by później móc słuchać bez dostępu do internetu. Spotify ma również wiele propozycji dla twórców muzyki. Pozwala na dotarcie do nowych odbiorców. Dla niektórych muzyków pieniądze zarobione na Spotify to pierwsza możliwość zarabiania na pasji. Jak znaleźć się na playlistach Spotify, by dać się znaleźć innym?

Playlisty w Spotify – co warto o nich wiedzieć?

Niektóre playlisty Spotify przygotowuje na bazie algorytmu, który to z kolei na różne sposoby bada gust muzyczny użytkowników. Wszystko to, co słuchacz lubi, udostępnia albo pomija, jest brane pod uwagę. Jednak istnieją również playlisty edytorskie, za którymi stoi człowiek. I tutaj rodzi się potrzeba podjęcia kontaktu z dystrybutorem treści cyfrowych, który w imieniu twórcy zajmuje się zadaniami związanymi z promocją. Jak znaleźć się na playlistach Spotify? Zlecić pracę nad tym tzw. niezależnym agregatorom muzyki, którzy robią to na co dzień i postarają się o jak najlepsze miejsca dla utworów swoich klientów. A co musi zrobić muzyk? Nawiązać współpracę z dystrybutorem i dostarczyć mu wysokiej jakości nagrania wraz z warstwą graficzną, która zostanie umieszczona jako okładka piosenek, albumu, a może nawet całej playlisty?

Promocja w Spotify – o czym należy pamiętać?

Promocja w Spotify to zadanie, którego nie wolno pomijać w czasie starania się o zdobycie popularności danej muzyki. Pamiętaj, że samo dodanie muzyki to dopiero jeden, malutki krok w stronę zarabiania i zdobywania nowych słuchaczy (a może fanów?). Na odpowiednią pozycję na playlistach Spotify, jak i w ogóle na dostanie się na wybraną listę, trzeba się napracować (lub zlecić to komuś doświadczonemu, np. agregatorom treści). Niemniej jednak należy poświęcić czas na optymalizację treści. Nie jest to trudne, ale bywa czasochłonne, a jak wiadomo, artyści nie zawsze mają czas na zajmowanie się takimi rzeczami „od kuchni”. Wygodniej jest powierzyć to specjalistom, przed którymi promocja w Spotify nie ma żadnych tajemnic. Artystom niech pozostanie tworzenie i koncertowanie, a także cieszenie się pozytywnymi efektami w postaci większych zarobków i nowych fanów. Im większa liczba wyświetleń, tym więcej pieniędzy wpłynie na konto twórcy. Zdecydowanie jest o co się starać.

[Głosów:1    Średnia:5/5]