Sposoby pozyskiwania klientów

Firmy działające w sektorze B2B mierzą się z różnymi zadaniami. Jednym z takich zadań może być pozyskiwanie klientów B2B. Lead B2B to jest potencjalna osoba, która może pochodzić z różnych źródeł. Współcześnie w takiej branży mówi się o dwóch rodzajach leadów B2B. Są to leady związane z marketingiem, nazywani Inbound Lead lub leady związane ze sprzedażą, czyli Outbound Lead.

Pozyskanie klienta biznesowego jest procesem, który trzeba dokładnie przemyśleć i zaplanować. Należy pomyśleć nad dokładną strategią, która będzie dopasowana do usług i produktów naszej firmy. Koszty pozyskiwania klienta bywają różne, dlatego należy skupić się na metrykach, które dadzą nam zapewnienie, że to wszystko się po prostu opłaca. Pomocne może okazać się również pozyskiwanie klientów na interimsales.pl w celu efektywniejszego wydatkowania budżetu na ten cel.

Jedną z bardzo ważnych metryk jest Customer Acquisition Cost. Szacuje ona to, jakie koszty jakie zostają wygenerowane na jednego klienta. Usługa ta sumuje wszystkie koszta marketingu i sprzedaży i dzieli je na liczbę klientów. Inna ważną metryką może być Funnel Conversion Rate. Oznacza ona stan konwersji leadów na różnym etapie lejka sprzedaży. Poza tym mamy także Cost Per Lead. Aby go oszacować także powinno się zsumować wszystkie koszty poniesione na działania pozyskiwania klientów i podzielić przez liczbę leadów, które wygenerowano.
Metryk jest bardzo wiele i nie sposób je tu wszystkie opisać.

Bardzo ważne w tej strategii pozyskiwania klientów jest długoterminowe planowanie. Wiele z metod wymaga czasu i dopiero po jego upłynięciu można odczuć jakieś rezultaty. Bardzo ważne, aby to wszystko wziąć pod uwagę w planowaniu takiego działania.

Jeżeli jakaś firma ma już wybudowaną markę, może zacząć podnosić cenę swoich produktów czy usług. Takie firmy budzą coraz większe zaufanie oraz przychylność kolejnych klientów. Jeżeli coś jest znane, budzi poczucie bezpieczeństwa, ponieważ zostało wypróbowane przez większą ilość osób. Należy jednak wiedzieć, że zbudowanie rozpoznawalnej marki jest procesem bardzo żmudnym, który wymaga czasu i wytrwałości.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ