poniedziałek, Maj 20, 2024
Strona 102

Jak wybrać system Business Intelligence dla firmy?

0
Business Intelligence

Praktycznie każda firma posiada dane, z których musi korzystać. Są one przechowywane w różny sposób, przez co dostęp do nich bywa utrudniony. Możliwość szybkiej analizy oraz modyfikacji danych jest niezwykle istotna dla sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa, dlatego coraz więc osób zarządzających firmami rozważa wprowadzenie systemu Business Intelligence. Czym jest taki system, jak wybrać odpowiedni i jak go wprowadzić? To bardzo ważne pytania, na które postaramy się odnaleźć odpowiedź.

System Business Intelligence – gdzie szukać pomocy?

Zarówno wybór, jak i wprowadzenie systemu Business Intelligence nie jest prostym zadaniem i mało która firma jest w stanie zrobić to samodzielnie. Konieczne jest dokonanie dogłębnej analizy, w celu odkrycia potrzeb oraz prognoz rozwoju firmy. To jednak dopiero pierwszy krok do tego, aby stworzyć projekt systemu IT idealnie dopasowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Istnieje również możliwość wyboru istniejącego już systemu, jednak w tym wypadku również konieczne jest dostosowanie go do konkretnych potrzeb, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Business Intelligence pomoże wprowadzić ittouch.pl i co ważne, udzieli wsparcia także na dalszych etapach.

Na czym polega projektowanie systemów IT?

Jak już wspomnieliśmy, istnieje możliwość wyboru i dostosowania istniejącego systemu Business Intelligence, jak i zaprojektowanie zupełnie nowego, idealnie skrojonego na potrzeby firmy. W przypadku tej drugiej opcji należy zacząć od analizy specyfiki oraz potrzeb firmy. Efektem tej pracy jest prototyp systemu.

Dobrze przygotowany projekt systemu zawiera w sobie informacje na temat tego, jak krok po kroku realizować kolejne punkty planu wdrożeniowego, a także jakie będą do tego niezbędne narzędzia. Kolejne etapy dedykowanego systemu informatycznego realizowane są przez doświadczony zespół, składający się z programistów, testerów oraz project managera. Wybierając rzetelną firmę można mieć pewność, że zadba ona o najwyższą jakość usług, a także nie przekroczy wysokości zakładanego budżetu.

Warto wspomnieć o tym, że na każdym etapie wdrażania systemu Business Intelligence przeprowadzane są testy oprogramowania. Dzięki temu wyłapywane są ewentualne błędy, a także pojawiają się ciekawe propozycje usprawnienia systemu.

Wsparcie firmy po wdrożeniu systemu Business Intelligence

Praca firmy zajmującej się projektowaniem i wdrażaniem systemów Business Intelligence nie kończy się w chwili, gdy przedsiębiorstwo zaczyna z niego korzystać. Profesjonalne firmy oferują dalsze wsparcie w wybranych przedmiotach lub procesach, bądź pełną obsługę systemu. Jest to niezwykle ważne, gdyż zapewnia nie tylko bezawaryjne utrzymanie systemu IT, ale również jego rozwój. Dzięki współpracy polegającej na administrowaniu oprogramowaniem informatycznym możemy oczekiwać działań skupiających się m.in. na nadzorowaniu pracy powierzonych systemów,  instalowaniu i aktualizacji oprogramowania, czy dbaniu o bezpieczeństwo systemu i danych w systemach.

Jak sfinansować zakup samochodu ciężarowego?

0
Jak sfinansować zakup samochodu ciężarowego

Zakup samochodu ciężarowego to wydatek delikatnie mówiąc konkretny, dlatego niewielu przedsiębiorców decyduje się nabyć auto dostawcze za gotówkę.  Chcąc uniknąć obciążenia budżetu firmy, jednocześnie pozyskując nowy pojazd lub kilka pojazdów właściciele firm transportowych bądź działających w pokrewnych branżach analizują zatem różne formy finansowania, szukając tej najbardziej korzystnej.

Wydawać się by to mogło proste lecz wbrew pozorom bywa mocno pod górkę. O ile banki posiadają mnóstwo ofert dotyczących kredytu lub leasingu aut osobowych, tak samochody ciężarowe w kontekście finansowania są na ogół przez te instytucje pomijane. W przypadku pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony potencjalnego nabywcę czeka też często konieczność dopełnienia licznych formalności.  Ów wątpliwa przyjemność zabiera czas a do tego nie zawsze finał okazuje się pomyślny. Przedsiębiorstwa z krótkim stażem działalności albo posiadające już jakieś zobowiązania finansowe w postaci kredytów albo pożyczek muszą niestety liczyć się z odmową.

W związku z powyższym coraz większym zainteresowaniem cieszą się nie opcje proponowane bezpośrednio przez banki lecz przez firmy wyspecjalizowane w obsłudze umów na finansowanie samochodów dostawczych.  Indywidualne podejście do każdego klienta, wybór odpowiednio przestronnych pakownych pojazdów i przede wszystkim dostępność rozwiązań alternatywnych wobec kredytów niewątpliwie czynią oferty spółek -częstokroć współpracujących z z markami motoryzacyjnymi- realnie atrakcyjnymi.  O jakie rozwiązania chodzi? Przede wszystkim o leasing operacyjny oraz najem długoterminowy. Co prawda najem nie jest równoznaczny z zakupem, ma swoje zalety. Klient nie blokuje swojego kapitału, unika wpływu na zdolność kredytową a wszelkie koszty, takie jak ubezpieczenie, podatek drogowy, wydatki związane z rejestracją oraz kontrakt serwisowy wliczone zostają w ratę.  Niemniej jednak to leasing operacyjny jest produktem najczęściej wybieranym przez przedsiębiorców. Dlaczego? Otóż już sam etap ubiegania się o pojazd nie przysparza problemów. Procedura zawarcia umowy leasingowej przebiega szybko, do jej podpisania nie wymaga się dostarczenia tak wielu dokumentów weryfikujących kondycję finansową przedsiębiorcy.  W przypadku leasingu pojawia się także możliwość amortyzacji i wliczania miesięcznych rat do kosztów uzyskania przychodu. No i wreszcie- po zakończeniu umowy- perspektywa wykupienia ciężarówki albo jej zwrotu.

Nie mniej istotny jak  sposób finansowania jest oczywiście sam wybór auta ciężarowego. Większość z nas zapewne kojarzy pojazdy MAN, których historia sięga lat przedwojennych, które zarazem po dzień dzisiejszy cieszą się popularnością na całym świecie.  Aktualnie koncern dostarcza na rynek samochody ciężarowe oraz dostawcze zapewniające ponadprzeciętny komfort jazdy, bezpieczeństwo i oszczędność paliwa. Zdając sobie sprawę z ich wartości i ograniczonych możliwości Klientów biznesowych, za pośrednictwem istniejącej od 2007 roku spółki MAN SF,  europejski holding oferuje polskim odbiorcom preferencyjne warunki leasingu operacyjnego najmu jak również kredytu na samochody nowych i używane. Wybór odpowiedniego dla danej firmy produktu finansowego upraszcza intuicyjnie opracowana strona https://manfs.pl/finansowanie/samochody-ciezarowe/nowe.html , gdzie szczegółowo przedstawione zostały cechy oraz korzyści każdego z możliwych wariantów poszerzenia floty bez jednorazowego inwestowania dużego kapitału. Jak widać potrzeba niewątpliwie jest matką wynalazków,  nie tylko technicznych wszak i finansowych.

Jaka praca w wieku 16 lat? Czy można pracować w wieku 16 lat?

0
sposoby na dodatkowe pieniądze

Posiadanie własnej gotówki dla nastolatków jest bardzo ważne – chcą poczuć niezależność, kupując: ubrania, kosmetyki, książki czy gry za własne pieniądze. Istotne jest także dla nich samodzielne sponsorowanie sobie rozrywek albo zajęć pozalekcyjnych. Ponadto zarobkowanie w młodym wieku to wspaniała lekcja szacunku do pieniądza i zarządzania nim. W jakim wieku w Polsce można podjąć legalną pracę, jakie obowiązki mogą wykonywać osoby niepełnoletnie?

W jakim wieku można legalnie podjąć pracę w Polsce?

Praca dla osób pełnoletnich jest czymś powszechnym i nikogo nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że niepełnoletni również mogą zarabiać własne pieniądze. Utarło się, że zatrudnienie można podjąć po ukończeniu 16. roku życia, jednak nie jest to prawdą. W świetle zmian, które zaszły w prawie pracy w 2018 roku, pracodawca ma prawo zatrudnić pracownika, który ukończył 15 lat na umowę o pracę, gdy spełnia one ściśle określone w ustawie wymagania. Dodatkowo warto podkreślić, że nastolatkowie od 13. roku życia również mogą być zatrudnieni, jednak na innych zasadach, które także są szczegółowo określone w prawie. Dotyczą one m.in. tego, że osoba młodsza niż 16 lat może pracować jedynie na rzecz przedsiębiorstwa, które działa w branży: artystycznej, kulturowej, reklamowej bądź sportowej. Konieczne jest także wyrażenie zgody na zatrudnienie przez rodzica lub opiekuna nieletniego, a także odpowiedniego inspektora pracy. Co do zasady można także zatrudniać osoby młodsze niż 13. rok życia, jednak wtedy umowę w ich imieniu podpisują rodzice albo opiekunowie prawni.

Jakie prace może wykonywać osoba niepełnoletnia?

Bardzo dobre i zróżnicowane sposoby na dodatkowe pieniądze gromadzi premiadlaciebie.pl, my skupimy się jednak na tych pracach, których młodzi, często niedoświadczeni, ludzie podejmują się najczęściej. Jednymi z najpopularniejszych miejsc, w których zatrudnienie znaleźć mogą osoby niepełnoletnie, są restauracje albo fastfoody. Mogą oni także znaleźć pracę: w sklepach – głównie przy inwentaryzacjach i wykładaniu towaru, przy roznoszeniu ulotek, jako hostessa. Ponadto dużym zainteresowaniem wśród młodych osób cieszą się prace sezonowe np. przy zbiorach owoców i warzyw, a także pomoc sąsiedzka związana np. ze sprzątaniem czy wyprowadzaniem psów. Do nieco mniej męczących i bardziej poważanych zajęć należą: zarabianie na kanałach w social media – własnych jak i prowadzenie ich dla marek, montowanie materiałów audio oraz wideo, programowanie, tworzenie grafik, testowanie gier, praca makijażysty/makijażystki, sprzedaż przez internet, wykonywanie sesji fotograficznych, modeling. Ponadto wiele młodych osób decyduje się na statystowanie na planach filmowych. Wybór płatnego zajęcia przez nieletniego w dużej mierze zależy od jego umiejętności, zainteresowań oraz ilości wolnego czasu, ponieważ praca nie powinna kolidować z wykonywaniem obowiązku szkolnego, który jest nałożony na każdego, kto nie ukończył 18. roku życia.

Jaki jest czas pracy osób poniżej 18. roku życia?

Niezwykle ważnym aspektem, podczas zatrudniania niepełnoletnich pracowników, jest czas ich pracy – osoby do 16. roku życia nie mogą pracować dłużej niż 6 godzin w czasie doby, z kolei w wieku 16-18 lat można pracować 8 godzin na dobę. Osoby nieletnie nie mogą wykonywać nadgodzin oraz pracować w godzinach nocnych (od 22 do 6). Wymagana jest 14-godzinna przerwa w pracy, jak i dłuższa, 48-godzinna, która obejmować będzie niedzielę. W czasie roku szkolnego osoba niepodlegająca przygotowaniu zawodowemu może pracować maksymalnie 12 godzin w ciągu tygodnia, w dniu szkolnym możliwe są jedynie 2 godziny pracy. W okresie ferii jest to 7 godzin na dobę, maksymalnie 35 w czasie całego tygodnia.

Usługa zamawiania kuriera – dlaczego warto nadać paczkę bez wychodzenia z domu?

0
Usługa zamawiania kuriera

Świat nowoczesnych usług kurierskich nieustannie zaskakuje. Popularne firmy w celu ułatwienia życia swoich klientów od pewnego czasu mają w swojej ofercie opcję zamówienia kuriera do domu. W ten sposób można wysłać paczkę bez udawania się na do punktu nadawania przesyłek. Zastanawiasz się, czy taka opcja sprawdzi się w twoim przypadku? Poznaj najważniejsze zalety usługi „Zamów kuriera”.

Brak problemów z transportem

Możliwość nadania paczki bez wychodzenia z domu to idealne rozwiązanie dla seniorów, matek z dziećmi czy też osób z ograniczeniami ruchowymi. Jest to także świetna opcja w przypadku braku samochodu bądź przesyłek wielkogabarytowych. Sporych rozmiarów paczka do Austrii mogłaby być sporym problemem dla wielu osób, jeśli konieczne byłoby samodzielne dostarczenie jej do oddziału firmy kurierskiej. Zamówienie kuriera do domu sprawia, że nadawca ma jeden problem z głowy mniej.

Oszczędność czasu

Nadawanie paczki w punkcie oznacza konieczność znalezienia czasu na dotarcie do takiego miejsca. Ponadto można natrafić na kolejki, co może oznaczać zmarnowanie np. godziny tylko na załatwienie wysłania paczki. Usługa zamówienia kuriera rozwiązuje ten problem, ponieważ pracownik firmy sam zgłosi się po przesyłkę w wyznaczonym terminie. Przyjęcie paczki w domu klienta zazwyczaj trwa dosłownie kilka minut. Może to okazać się szczególnie ważne dla właścicieli sklepów internetowych, którzy codziennie wysyłają np. kilkanaście lub kilkadziesiąt paczek.

Niskie koszty nadania paczki

W przypadku zamówienia kuriera do domu przede wszystkim odpadają koszty związane z dojazdem do punktu nadania paczek. Co ciekawe, taka usługa w przypadku wielu firm dostępnych na platformie logistycznej FastPost.pl jest dostępna za darmo. Zazwyczaj bezpłatny odbiór paczek spod adresu wskazanego przez klienta jest dostępna np. przy nadaniu jednorazowo więcej niż 5 paczek. Ewentualny koszt zamówienia kuriera do domu jest dość niewielki.

Maksymalne dopasowanie

Dla osób pracujących nadanie paczki w punkcie może być naprawdę sporym wyzwaniem. Niekiedy może nawet wiązać się z koniecznością wzięcia wolnego dnia. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem może okazać się właśnie zamówienie kuriera do domu, dzięki czemu może udać się wysłać paczkę jeszcze przed wyjściem do pracy. Co więcej, kurier może dotrzeć np. do siedziby firmy, w której jest zatrudniony nadawca. W ten sposób można nadać przesyłkę w czasie lunchu bądź poprosić pracodawcę o krótką przerwę na spotkanie z kurierem.

Bezpieczeństwo

Możliwość zamówienia kuriera do domu jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które wysyłają paczki o wysokiej wartości. Choć można ubezpieczyć przesyłkę w firmie kurierskiej, to w przypadku samodzielnego nadania trzeba ją jeszcze dostarczyć do punktu. Dla niektórych osób transport przedmiotów wartych kilka tysięcy złotych może być bardzo stresujący. W takiej sytuacji lepiej nie ryzykować i po prostu zamówić kuriera do domu.

Skuteczny preparat na popularny chwast

0
Skuteczny preparat na popularny chwast

Chwasty to największe wyzwania w pielęgnacji upraw iogrodów.

W idealnym świecie byłbyś w stanie wyeliminować je, zanim się pojawią, ale to się rzadko zdarza. Dzięki starannej pielęgnacji ogrodu można sobie poradzić z chwastami i innymi zagrożeniami. Ważna jest również odpowiednia kontrola szkodników, na przykład stosowanie oprysków. Dzięki dobrze przemyślanemu programowi utrzymasz zdrowy plon przez cały rok.

Skuteczne metody na zaślaz pospolity

Gleba jest jedną z najważniejszych części uprawy, a jej jakość jest głównym czynnikiem wpływającym na jej zdrowie i wydajność. Gleba składa się z mieszaniny materiałów organicznych i nieorganicznych. Z biegiem czasu chwasty usuwają materię organiczną z gleby, pozostawiając glebę mniej żyzną i mniej zdolną do zatrzymywania wody. Z czasem materia organiczna jest przekształcana w nową materię roślinną, która jest przekształcana w korzenie, liście i łodygi. Materia organiczna tworzy ważną warstwę ochronną, która zapobiega parowaniu wody i chroni glebę przed intensywnymi opadami deszczu. Idealna gleba składa się ze stosunkowo równej mieszanki materiałów organicznych i nieorganicznych. Aby poprawić zdrowie gleby, będziesz musiał zwiększyć ilość materii organicznej. Profilaktyka przeciw chwastom również ma duże znaczenie – zaślaz pospolity nie poddany żadnej kontroli łatwo może się rozplenić, wchodząc w szkodliwe interakcje z innymi roślinami uprawowymi.Doskonałe rozwiązania w materii preparatów przeciwko popularnym chwastom takim jak zaślaz pospolity dają możliwość uniknięcia sytuacji, w których plony tracą na wartości dzięki czemu to mamy ułatwioną znacznie drogę do wygenerowania znaczącego przychodu. Warto przy tym będzie również zaznaczyć, że zaślaz pospolity może zostać ograniczony już na etapie profilaktyki początkowej. Borykanie się z konsekwencjami jego obecności to żadna przyjemność, dlatego inwestowanie w preparaty i profilaktykę definitywnie może zmienić oblicze skali zagrożeń ze strony tego i innych chwastów – i to jest też powód, dla którego ten sposób radzenia sobie z ewentualnością ich wystąpienia jest preferowany. Oferta preparatów zaślaz pospolity z pewnością w tym pomoże.

Zwrot podatku za pracę w Holandii – kilka porad jak odzyskać podatek

0
Zwrot podatku za pracę w Holandii

Zwrot podatku to wielu osób istotny zastrzyk gotówki, który pozytywnie wpływa na stan ich portfela każdego roku. Dotyczy to zarówno osób, które pracują na terenie naszego kraju jak i osób zatrudnionych za granicą. Do tej drugiej kategorii zaliczają się między innymi osoby zatrudnione na terenie Holandii, gdzie wysokość uzyskiwanego zwrotu podatku jest wyjątkowo satysfakcjonująca. Poniżej udzielamy kilku porad skierowanych do osób, które rozważają możliwość wyjazdu do pracy w Holandii oraz osób, które już taką decyzję podjęły. Dowiesz się jak wygląda procedura zwrotu podatku, kto ma możliwość jego odzyskania oraz jak się za to zabrać.

Odzyskiwanie zwrotu podatku w Holandii – w telegraficznym skrócie

Rozliczanie podatku w Holandii jest wyjątkowo komfortowe, w porównaniu nie tylko do realiów panujących w Polsce, ale również do realiów innych państw Unii Europejskiej. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że – w Holandii można rozliczyć zaległy podatek wstecz nawet o 5 lat. Jest to duże ułatwienie, gdyż pozwala na odzyskanie nadpłaconego podatku nawet tym osobom, które do tej pory ten temat ignorowały.

Złożenie dokumentów powinno nastąpić przed 31 grudnia. Należy oczywiście dokonać tego w urzędzie skarbowym. Choć do pewnego limitu rozliczenie podatku jest jedynie opcjonalne, to jednak powyżej 14 euro jest już obowiązkowe.

Do zwrotu mają prawo wszystkie osoby, które pracowały legalnie na terenie Holandii. Niezależnie, jak długo trwał okres zarobkowy oraz jaka była wysokość uzyskiwanego przychodu. Jeśli tylko doszło do zatrudnienia, rozliczenie podatkowe jest obowiązkowe. Warto przy tym podkreślić, że z rozliczeniem podatkowym nie warto zwlekać, gdyż może zostać w zamian nałożona kara finansowa. Dla osób, które są zameldowane na terenie Holandii, termin złożenia deklaracji to 1 maja. Dla osób niezameldowanych – 1 lipca.

Rozliczenie podatku – najważniejsze dokumenty i inne zasady

Rozliczenie podatku w celu uzyskania zwrotu wymaga dostarczenia najważniejszych dokumentów, które otrzymasz od pracodawcy. Zawarte w nich informacje (wysokość wynagrodzenia, kwota zapłaconego podatku oraz inne) będą podstawą do obliczenia wysokości zwrotu.

Oprócz powyższych konieczne jest także dostarczenie dokumentów potwierdzających własną tożsamość. Chodzi przede wszystkim o kopię dowodu osobistego lub paszportu, a także potwierdzenie rachunku bankowego i zaświadczenie wydane przez urząd skarbowy w Polce. Ponadto, należy dostarczyć tak zwaną kartę podatkową (Jaaropgaaf), otrzymaną od swojego pracodawcy.

Warto już na etapie poszukiwania pracy w Holandii upewnić się, czy twój pracodawca bądź pośrednik jest obeznany z zasadami uzyskiwania zwrotu podatku. Polecamy pod tym względem współpracę z Contrain Agencją Pracy, pod linkiem https://contrain.pl/panstwa/holandia/.

Ile należy czekać na zwrot podatku?

Termin, w którym otrzymasz zwrot podatku, nie jest dokładnie określony prawnie. Urząd skarbowy zastrzega sobie prawo do uznawania okresu nawet 3 lat. Z doświadczenia Polaków pracujących w Holandii wynika jednak, że jest to okres o wiele krótszy. Najczęściej, wynosi od 3 do 6 miesięcy.

Jeśli zależy ci na szybkim uzyskaniu zwrotu podatku, wówczas warto dołożyć starań i spełnić kilka warunków. Przede wszystkim – należy dokonać rozliczenia jak najszybciej, czyli złożyć plik wymaganych dokumentów do końca marca. Osobom, którym się nie spieszy, radzimy jednak nie przekraczać administracyjnych terminów. Im później bowiem dokonasz rozliczenia, tym dłużej będziesz czekał na należny zwrot.

Jak wygląda, ile kosztuje kurs na dźwigi budowlane?

0
kurs na dźwigi budowlane

Inwestycje i różnego rodzaju budowy pojawiają się w Polsce jak grzyby po deszczu. Z roku na rok rośnie zainteresowanie inwestycjami budowlanymi, a co za tym idzie, potrzebne są kolejne ręce do pracy. Aby wykonywać pracę na wysokościach, potrzebny jest kurs na dźwigi budowlane. Jak wygląda i ile kosztuje takie szkolenie?

Dla kogo kurs na dźwigi budowlane?

Dźwigi budowlane, zwane inaczej żurawiami, to konstrukcje pozwalające na pracę na dużych wysokościach. Aby przystąpić do kursu na dźwigi budowlane, należy spełnić dwa podstawowe warunki – mieć ukończone 18 lat oraz nie wykazywać żadnych przeciwwskazań zdrowotnych do tej pracy. Kandydata wyklucza więc w tym przypadku lęk wysokości oraz zaburzenia nerwicowe. Jest wiele firm, które oferują tego rodzaju kursy. Przykładowo, możesz zrobić kurs na dźwigi budowlane we Wrocławiu (gdbhp.pl). Takie szkolenie trwa 35 godzin, co odpowiada najczęściej liczbie 5 dni. Po zakończeniu kursu dostajemy uprawnienia do pracy na dźwigach i możemy dalej rozwijać swoją karierę w budownictwie.

Jak wygląda kurs na dźwigi budowlane?

Każdy kurs na operatora żurawi musi spełnić wymagania Urzędu Dozoru Technicznego. Zgodnie z wymogami UDT, kurs na dźwigi budowlane musi trwać 35 godzin dydaktycznych. Jest on zakończony egzaminem przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego, która następnie wydaje stosowne zezwolenie, pozwalające na pracę.

Podczas kursu przyszły operator lub osoba pracująca na dźwigu zdobywa wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, z której później rozlicza się podczas egzaminu. Sam egzamin również zawiera część praktyczną oraz teoretyczną. Po zdaniu egzaminu, otrzymujemy zaświadczenie kwalifikacyjne, które jest ważne przez 5 lat i 3 miesiące. Przed upływem ważności zaświadczenia można wysłać wniosek, za pomocą którego uprawnienia będą przedłużone.

Zaświadczenie kwalifikuje kursanta do pracy na wszystkich podstawowych typach dźwigów budowlanych. Nie ma tutaj znaczenia, czy dźwig jest stacjonarny, szybko montujący, czy też szynowy.

Podczas kursu zdobywamy wiedzę na temat takich tematów jak Dozór Techniczny, współpraca z operatorem, budowa i typy żurawi, sterowanie, zabezpieczenia czy obowiązki i bhp na stanowisku. Ważną częścią są zajęcia praktyczne na dźwigu budowlanym.

Ile kosztuje zrobienie kursu na dźwigi budowlane?

Cena kursu na dźwigi budowlane może różnić się w zależności od specjalizacji oraz typu żurawia. Podstawowy kurs na najprostsze żurawie stacjonarne kosztuje średnio 500 złotych, jeśli natomiast chcemy zrobić kurs operatora HDS, musimy liczyć się z wydatkiem ok. 700 złotych. Istnieją także kursy nawet za kilka tysięcy złotych, dotyczące już bardziej złożonych dźwigów, takich jak żurawie wieżowe czy samojezdne.

Jeśli planujesz podwyższenie swoich kompetencji, warto zainteresować się choćby podstawowym kursem na dźwigi. Gwarantuje on uprawnienia do pracy przy większości inwestycji.

Oprócz szkolenia ważna jest także praktyka i zdrowy rozsądek – przyda się on zwłaszcza, gdy pracujemy na dużych wysokościach.

Na co można zdobyć dofinansowanie unijne dla firm?

0
Na co można zdobyć dofinansowanie unijne dla firm

Dotacje dla firm to jednorazowe wsparcie finansowe bez żadnych zwrotów. Dzięki nim firma może lepiej się rozwijać lub łatwiej rozpocząć swoją działalność.Takie dofinansowanie mają szansę uzyskać projekty, które zajmują się realizacją określonych działań, jak choćby związanych z uzyskaniem doradztwa na różne sposoby. Na przykład, poprzez pomoc we wzorach projektów, które mają ulepszyć lub stworzyć nowy produkt, wdrożyć je lub realizować ich inwestycję.

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój w poprzednim roku konkurs dotyczący polskich przedsiębiorstw. Środki, jakie przeznaczone zostały na dofinansowanie, to 8 463 000 zł dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwie mazowieckim oraz 61 537 000 zł dla pozostałych obszarów. Nie dotyczyło to przedsiębiorstw z Makroregionu Polski Wschodniej, czyli województwa podlaskiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, lubelskiego oraz świętokrzyskiego. Konkurs ogłoszono 26 października 2020 roku, natomiast wnioski przyjmowano do 31 marca 2021. 

Konkurs „Design dla przedsiębiorców” to szansa dla wielu firm, ponieważ wybrane projektu otrzymają dofinansowanie na rzecz nowego bądź ulepszonego projektu wzorniczego. 

Dofinansowanie mogły otrzymać mikro-, małe oraz średnie firmy, które zajmują się działalnością gospodarczą na obszarze Polski, wyłączając Polską Wschodnią.

Dofinansowanie unijne dla firm: pieniądze na innowacje

Dofinansowaniu w ramach konkursu „Design dla przedsiębiorców” podlegały projekty, które obejmujące sferę zakupu usług doradczych związanych z przeprowadzeniem profesjonalnego procesu projektowego, dążące do opracowania nowego projektu wzorniczego. Projekt obejmuje wdrożenie nowego bądź szczególnie zmodernizowanego produktu, a także wdrażanie go na rynek. Ponadto, w ramy wsparcia wchodzi realizacja inwestycji początkowej, niezbędnej do wprowadzenia nowego lub zoptymalizowanego produktu. Taki produkt powinien spełniać konkretne potrzeby ich późniejszych konsumentów. Czytaj więcej o programie ”Design dla przedsiębiorców” na https://www.a1europe.pl/poir-2-3-5-design-dla-przedsiebiorcow/b_esvh

Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach „Designu dla przedsiębiorców” może być przeznaczone na: 

  • zakup licencji, patentów, czy know-how, które służą wdrożeniu nowego lub ulepszonego produktu;
  • usługi audytu wzorniczego czy otoczenia rynkowego;
  • usługi doradcze w ramach wdrożenia nowego bądź ulepszonego produktu, z wyłączeniem usług doradczych, które cechują się charakterem ciągłym oraz okresowym, także powiązanych ze zwykłymi kosztami operacyjnymi przedsiębiorcy, takimi jak na przykład usługi doradztwa podatkowego, regularne usługi prawnicze lub reklama;
  • usługi prototypowania czy testów, wyłączając zakup środków trwałych i wartości niematerialnych, które służą zbudowaniu prototypu, jak również jego przetestowania;
  • zakup środków trwałych przeznaczonych do wdrożenia nowego lub ulepszonego produktu;
  • usługi przygotowywania strategii opracowania nowego projektu wzorniczego;

Gdzie szukać wsparcia w składaniu wniosku o dofinansowanie unijne?

Firmy mają możliwość ubiegać się o dotacje ze środków zarówno prywatnych jak i publicznych. Środki publiczne pochodzą z państwowego budżetu, Unii Europejskiej lub samorządów terytorialnych. W przypadku dotacji prywatnych jest niejako odwrotnie, ponieważ to inwestorzy, którzy zauważą potencjał w interesujących ich projekcie, mogą dobrowolnie zainwestować na rzecz firmy. 

Kiedy mowa o dotacjach z Unii Europejskiej, ubieganie się o nie jest złożonym i skomplikowanym procesem, który konsumuje sporą ilość czasu. Firma doradcza A1 Europe Kraków zajmuje się doradztwem w kwestii aplikacji na rzecz pozyskania środków unijnych. A1 Europe Kraków oferuje pomoc w wielu istotnych krokach prowadzących do otrzymania dotacji. 

Ponieważ, aby uzyskać dofinansowanie, należy przygotować się w zakresie przedstawienia planowanej przez firmę inwestycji, w razie potrzeby przygotować biznesplan, spisać wszelkie sprawozdania okresowe i końcowe oraz wiele innych. A1 Europe może pomóc w dopięciu każdego szczegółu na ostatni guzik – czy to w kwestii dostosowania inwestowanego projektu do wymogów unijnych, szukania najlepszego źródła finansowania, rozliczenia inwestycji czy przygotowania wniosku o płatność. Żaden etap nie pozostanie bez opieki i szczególnej uwagi. 

Środki unijne dają ogromne możliwości dla dofinansowania, szczególnie dla nowych firm, które potrzebują silnego startu. Dzięki środkom pochodzącym z Unii Europejskiej nowo powstałe przedsiębiorstwa mają możliwość podjęcia się szkoleń lub skorzystać z usług doradczych w kwestii prowadzenia działalności gospodarczej. 

Co do istniejących już dłużej firm, mogą na przykład złożyć wniosek o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Rodzajów zgłaszanych tam projektów jest mnóstwo, od rozwojowych po badawcze. 

Technologie magazynowe poprawiające wydajność

0
Technologie magazynowe poprawiające wydajność

Technologie magazynowe mogą bezpośrednio wpływać na jeden z najważniejszych celów strategicznych i wyróżników dla organizacji logistycznych – wydajność magazynu. Ponieważ jeśli operacje magazynowe przebiegają nieefektywnie, firma jest zmuszona do zwiększania liczby pracowników, aby utrzymać wysoki poziom usług.

Zmiana procesów biznesowych – transformacja cyfrowa

0
transformacja cyfrowa

Transformacja cyfrowa jest w równym stopniu transformacją kulturową i biznesową, co technologiczną. Wiąże się to z fundamentalną analizą doświadczeń klientów, modeli biznesowych i procesów operacyjnych. Chodzi o znalezienie nowych sposobów tworzenia wartości biznesowej, zwiększania wydajności i generowania przychodów.