Zakup samochodu ciężarowego to wydatek delikatnie mówiąc konkretny, dlatego niewielu przedsiębiorców decyduje się nabyć auto dostawcze za gotówkę. Chcąc uniknąć obciążenia budżetu firmy, jednocześnie pozyskując nowy pojazd lub kilka pojazdów właściciele firm transportowych bądź działających w pokrewnych branżach analizują zatem różne formy finansowania, szukając tej najbardziej korzystnej.
Wydawać się by to mogło proste lecz wbrew pozorom bywa mocno pod górkę. O ile banki posiadają mnóstwo ofert dotyczących kredytu lub leasingu aut osobowych, tak samochody ciężarowe w kontekście finansowania są na ogół przez te instytucje pomijane. W przypadku pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony potencjalnego nabywcę czeka też często konieczność dopełnienia licznych formalności. Ów wątpliwa przyjemność zabiera czas a do tego nie zawsze finał okazuje się pomyślny. Przedsiębiorstwa z krótkim stażem działalności albo posiadające już jakieś zobowiązania finansowe w postaci kredytów albo pożyczek muszą niestety liczyć się z odmową.
W związku z powyższym coraz większym zainteresowaniem cieszą się nie opcje proponowane bezpośrednio przez banki lecz przez firmy wyspecjalizowane w obsłudze umów na finansowanie samochodów dostawczych. Indywidualne podejście do każdego klienta, wybór odpowiednio przestronnych pakownych pojazdów i przede wszystkim dostępność rozwiązań alternatywnych wobec kredytów niewątpliwie czynią oferty spółek -częstokroć współpracujących z z markami motoryzacyjnymi- realnie atrakcyjnymi. O jakie rozwiązania chodzi? Przede wszystkim o leasing operacyjny oraz najem długoterminowy. Co prawda najem nie jest równoznaczny z zakupem, ma swoje zalety. Klient nie blokuje swojego kapitału, unika wpływu na zdolność kredytową a wszelkie koszty, takie jak ubezpieczenie, podatek drogowy, wydatki związane z rejestracją oraz kontrakt serwisowy wliczone zostają w ratę. Niemniej jednak to leasing operacyjny jest produktem najczęściej wybieranym przez przedsiębiorców. Dlaczego? Otóż już sam etap ubiegania się o pojazd nie przysparza problemów. Procedura zawarcia umowy leasingowej przebiega szybko, do jej podpisania nie wymaga się dostarczenia tak wielu dokumentów weryfikujących kondycję finansową przedsiębiorcy. W przypadku leasingu pojawia się także możliwość amortyzacji i wliczania miesięcznych rat do kosztów uzyskania przychodu. No i wreszcie- po zakończeniu umowy- perspektywa wykupienia ciężarówki albo jej zwrotu.
Nie mniej istotny jak sposób finansowania jest oczywiście sam wybór auta ciężarowego. Większość z nas zapewne kojarzy pojazdy MAN, których historia sięga lat przedwojennych, które zarazem po dzień dzisiejszy cieszą się popularnością na całym świecie. Aktualnie koncern dostarcza na rynek samochody ciężarowe oraz dostawcze zapewniające ponadprzeciętny komfort jazdy, bezpieczeństwo i oszczędność paliwa. Zdając sobie sprawę z ich wartości i ograniczonych możliwości Klientów biznesowych, za pośrednictwem istniejącej od 2007 roku spółki MAN SF, europejski holding oferuje polskim odbiorcom preferencyjne warunki leasingu operacyjnego najmu jak również kredytu na samochody nowych i używane. Wybór odpowiedniego dla danej firmy produktu finansowego upraszcza intuicyjnie opracowana strona https://manfs.pl/finansowanie/samochody-ciezarowe/nowe.html , gdzie szczegółowo przedstawione zostały cechy oraz korzyści każdego z możliwych wariantów poszerzenia floty bez jednorazowego inwestowania dużego kapitału. Jak widać potrzeba niewątpliwie jest matką wynalazków, nie tylko technicznych wszak i finansowych.