Etykiety na opakowania, czyli jak zadbać o prawidłową identyfikację produktów?

0
1079

Czytelne i estetyczne etykiety na opakowania umożliwiają identyfikację towarów. Wyróżniają konkretne produkty na półce sklepowej, a tym samym skupiają na sobie uwagę konsumenta. Mogą zatem wpływać na jego decyzje zakupowe. Dlatego też stanowią istotny czynnik w skutecznych działaniach marketingowych i reklamowych.

Wybór odpowiedniej etykiety na opakowanie

Wielu klientów coraz częściej wybiera produkty kierując się również atrakcyjnością opakowania. Działa tutaj pewna zależność – im lepszej jakości to, co widać na zewnątrz, tym większa wartość danego artykułu. W związku z tym świadomy producent nie może sobie pozwolić na negowanie znaczenia etykiety, tym bardziej że stosowne znakowanie wymagane jest prawnie.

Warto podkreślić, że ta swoista wizytówka produktu pełni też funkcje informacyjne. Ma to związek z obowiązkiem umieszczania na opakowaniu czytelnych i rzetelnych treści na temat składu i zawartości, wytwórcy czy daty minimalnej przydatności danego artykułu. W przypadku towarów importowanych niezbędne jest także podanie nazwy kraju pochodzenia. Z kolei sektor kosmetyczny chętnie wykorzystuje znakowanie etykietami do podkreślenia walorów dekoracyjnych i nadania produktowi charakteru prestiżowego. Jednocześnie dodaje się numerację, która jest konieczna podczas inwentaryzacji.

Zastosowanie etykiet na opakowania

Właściwa i zarazem estetyczna identyfikacja produktu okazuje się ważnym czynnikiem do odniesienia sukcesu na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Etykiety na opakowania mają zastosowanie szczególnie w branży farmaceutycznej, kosmetycznej, spożywczej czy chemicznej. Jednak z tego rozwiązania korzystają również inne sektory, w tym logistyczno-magazynowy, paliwowo-energetyczny czy elektromaszynowy.

Różne rodzaje etykiet

Tradycyjne etykiety klejone na mokro powoli odchodzą do lamusa, ponieważ nie są ani trwałe, ani też ekologiczne. W ostatnich latach coraz częściej sięga się po etykiety samoprzylepne, które wyjątkowo łatwo daje się nakleić ze względu na gotową warstwę kleju na papierze lub folii. Do wyboru są również etykiety wykonane w technologii IML, a więc bezpośredniego łączenia etykiety z opakowaniem podczas produkcji. Oba elementy są z tego samego materiału, najczęściej polipropylenu. Uznaniem cieszą się elastyczne etykiety termokurczliwe, które dopasowują się pod wpływem temperatury do kształtu opakowania. Natomiast w razie potrzeby umieszczenia dużej ilości tekstu można sięgnąć po etykiety wielostronicowe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]