prawo

Kiedy zagłębiamy się bardziej w temat pracy jako adwokat, powinniśmy uwzględnić aspekty dotyczące nie tylko tego jak nim zostać, ale również jak wyglądają realia na rynku pracy dla takiego zawodu. Dzisiaj przyjrzymy się temu z bliska. Gdzie możemy szukać zatrudnienie jako adwokat? Być może warto jest postawić na praca na własny rachunek? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/adwokat-etat-czy-wlasna-firma/

Jak wygląda sytuacja na rynku pracy jako adwokat?

Z biegiem czasu przybywa nowych absolwentów studiów prawniczych. W trakcie edukacji mogą oni wybrać specjalizacje, a tym samym zostać radcami prawnymi, notariuszami czy komornikami. Spora część z nich wybiera specjalizacje, która w przyszłości daje drogę do kariery adwokata. Każdego roku rynek pracy z dziedziny prawa przyjmuje od 3000 do 5000 nowych kandydatów na to stanowisko. Pracy wcale nie brakuje. Takich specjalistów przygarnia ją przede wszystkim kancelarie adwokackie, firmy, korporacje, urzędy czy różnego rodzaju instytucje.

W czym własna kancelaria adwokacka to dobry pomysł na biznes?

Wybór ścieżki zawodowej jako adwokat jest naturalną koleją rzeczy. W późniejszym czasie grzałka z się, że zdecydujemy się na odważniejsze kroki, czyli prowadzenie własnej kancelarii adwokackiej. Działalność taka daje nam swobodę podczas wyboru spraw oraz w polityce cenowej. Istnieje możliwość prowadzenia spółki adwokackiej, aby móc otworzyć kancelarię adwokacką musimy posiadać lokal, a także potrzebny sprzęt. Dodatkowo dochodzą również czynności formalne związane z zakładaniem działalności gospodarczej. Nie trzeba nawet wspominać, że aby rozpocząć taką działalność musimy być aplikację adwokacką oraz być wpisanym na listę adwokatów.

Co wybrać – etat czy własna działalność?

Niestety na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Na początku pakowanie się otwieranie własnej kancelarii może być zbyt dużym krokiem milowym. Zwłaszcza jeżeli nie posiadamy znajomości, ani nie mamy podpytać się kogoś o radę lub poprosić o pomoc. Prowadzenie własnej firmy może przynieść nam znacznie większe zarobki, ale nie musi wcale tak być od razu. Jeżeli budujemy swoją markę od podstaw, powinniśmy wiedzieć, że na początku pozyskujemy stałych klientów, którzy niczym poczta pantoflowa będą polecać nas innym znajomym lub codziennie. O klientów zabiegać musimy samodzielnie.

Zobacz też: http://www.infofinansowy.pl/jak-wyglada-praca-psychologa/

[Głosów:2    Średnia:1.5/5]