Od momentu, gdy Polska dołączyła do Unii Europejskiej w naszym kraju zaczął się boom na wszelkiego rodzaju szkolenia i kształcenie ustawiczne. A to z kolei wprowadziło niezwykły popyt na sale konferencyjne.

Jak grzyby pod deszczu pojawiały się profesjonalne obiekty konferencyjne niezależne, wolnostojące lub jako doskonale wyposażone sale konferencyjne zlokalizowane w hotelach, obiektach targowych czy sportowych. 

 Nagle okazało się, że konferencje w Polsce to biznes, a firmy organizujące szkolenia, spotkania firmowe, konferencje, sympozja powstawały jedna za drugą i znakomicie się rozwijały wykorzystują lokalną infrastrukturę konferencyjną. Ten okres prosperity mógł być tak dojmujący wyłącznie dzięki znakomitym wynikom finansowym firm, które swoje nadwyżki inwestowały w pracowników. Jednak, gdy nastąpił światowy kryzys wywołany śmieciowymi kredytami bankowymi, niezwykle dotkliwie dotknął on również tę sferę biznesu. Pierwszym zbędnym wydatkiem dla firm stały się właśnie konferencje i szkolenia, i nawet, kiedy przedsiębiorcy mogli już powrócić do tego tematu, długo zwlekali z wydawaniem pieniędzy. 

Aktualnie biznes konferencji i szkoleń mocno się przekształcił. Nie dominują już w nim firmy organizujące takie przedsięwzięcia, ale sama infrastruktura. Teraz same sale konferencyjne w Warszawie czy sale konferencyjne w Krakowie wzięły na siebie cały trud organizacji imprez na zlecenie firm. Sale konferencyjne zaczęły od najlepszego wyposażenia w multimedia i pozostałą technikę, nawiązały kontakty z licznymi podwykonawcami, zlolalizowały tłumaczy, spikerów, animatorów i prowadzących. Rozpoznały teren cateringu i przygotowały się do organizacji czasu wolnego dla uczestników konferencji. Sale konferencyjne tworzą bogate pakiety, które firmy kupują w całości skupiając się już tylko na wartości merytorycznej konferencji. 

Jeżeli producentem konferencji są hotele konferencyjne  oferują one w pakiecie właściwie wszystko. Zabezpieczają bowiem same sale konferencyjne, spanie, catering, a także czas wolny. Przygotowują dla uczestników konferencji specjalne rabatowe zabiegi w spa, wycieczki, naukę konnej jazdy czy solanki. Wyczerpują właściwie każdy aspekt pobytu z korzyścią dla organizatora. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]