SMS czy Push – co wybrać?

Rozwój firmy wymaga skutecznych działań marketingowych. Oprócz standardowych już narzędzi takich jak social media, Google Ads, czy pozycjonowania pojawiają się także nowe, których zastosowanie staje się coraz popularniejsze.

Powiadomienia SMS

Pokaźna grupa firm zaczęła zbierać od swoich klientów nie tylko adresy e-mail, ale także numery telefonów. Po co? Aby być w ciągłym kontakcie. Użytkownicy telefonów komórkowych odbierają każdą wiadomość, która pojawi się na ekranie smartphone. Mamy więc pewność, że nasze treści na pewno zostaną przeczytane. Aby wysyłać powiadomienia SMS nie potrzebujemy żadnej rozbudowanej aplikacji, a nasi odbiorcy nie muszą mieć połączenia z Internetem by je odebrać. Zwiększa to znacznie otwieralność wiadomości. Niektórzy jako ogromną zaletę powiadomień SMS wskazują fakt, że każdy komunikat zostanie zapisany na telefonie, tak więc użytkownik może wrócić do niego w dowolnym momencie.

Powiadomienia push

Z pewnością jest to narzędzie zwiększające liczbę odwiedzin na stronie. Co więcej kiedy korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań, takich jak push-ad.com/pl mamy dostęp do pełnych statystyk i danych, niezbędnych do tworzenia nowych kampanii. Powiadomienia web push mają dużą przewagę nad SMS. Korzystając z nich bowiem unikamy formalności związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Użytkownik zgadza się na przesyłanie mu komunikatów, jednym kliknięciem. Nie musi dzielić się z daną firmą swoim nazwiskiem, numerem telefonu a nawet mailem. Kolejny plus to działanie w czasie rzeczywistym. Załóżmy, że nasz sklep ogłasza kilkugodzinną promocję. Dobrze zaprezentowana informacja w powiadomieniach push sprawi, że klient skorzysta z obniżki, ponieważ szybko będzie mógł przejść na stronę WWW. Komunikat ukaże się niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta akurat z telefonu czy komputera.

Zarówno powiadomienia push jak i SMS mają swoje zalety. Należy dokładnie przenalizować wszystkie plusy i minusy korzystania z tych dwóch narzędzi. Oczywiście, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność działań można je także połączyć i komunikować się z klientem na kilka różnych sposobów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]