Jako pracodawca z pewnością zależy ci na jak najlepszych wynikach finansowych. Jak je osiągnąć? Dróg jest wiele, jednak jedną z lepszych są szkolenia. Jednak ważne jest, by nie było to szkolenie dla samego szkolenia, ale dobrze zaplanowane działanie.

To czysty zysk

W wielu firmach szkolenia są traktowane po macoszemu. Z badań przeprowadzonych w 2010 roku na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że ponad połowa polskich firm nie szkoli swoich pracowników. Z kolei w raporcie Kelly Global Workforce Index możemy przeczytać, że tylko jedna trzecia przedsiębiorstw myśli o inwestowaniu w kadrę. Jest to duży błąd i zaniedbanie, ponieważ z każdej pojedynczej złotówki zainwestowanej w szkolenie pracownika, osiągamy zysk w wysokości 170%! To chyba najlepsza rekomendacja przemawiająca za wysłaniem pracowników na dodatkowe szkolenie.

Dobra kadra = cele strategiczne firmy

Najważniejszy argument, jaki przemawia za szkoleniami, to zysk. Jednak zysk nie bierze się znikąd. Doskonale wiesz, jak ciężko o dobrego pracownika, który dodatkowo będzie lojalny wobec firmy i zaangażowany w powierzone mu obowiązki. Zatrudnić taką osobę jest ciężko, jednak można ją „stworzyć” właśnie poprzez szkolenia. Wzięcie w nich udziału przede wszystkim poszerza kompetencje pracownika, który dzięki temu lepiej wykonuje swoje obowiązki. Jest przy tym bardziej skuteczny i mniej czasu spędza na szukaniu informacji. Wie jak robić to szybciej lub już ma odpowiednią wiedzę. Jednak szkolenia mają nie tylko wymiar finansowy, ale również psychiczny. Nikt z nas nie lubi być ignorowany czy pomijany. Czujemy się lepiej, gdy ludzie wokół nas się z nami liczą i nas doceniają. Wysłanie pracownika na szkolenie jest właśnie takim działaniem. Jako szef powinniśmy dbać o dobrą atmosferę w firmie. Wiele badań potwierdza tezę, że im lepiej ludziom się pracuje, tym lepsze osiągają wyniki. Z psychologicznego punktu widzenia, organizacja szkolenia dla pracowników sprawia, że czują się oni docenieni i bardziej identyfikują się z firmą, co pozytywnie wpływa na ich pracę.

Wszystkie inne argumenty „za”

A przecież nie od dziś wiadomo, że szczęśliwy pracownik, to szczęśliwy pracodawca. Każdy z nas doskonale wie, jak zachowuje się w chwilach smutku. Spada nasza produktywność i zaangażowanie, dlatego warto dbać o morale swoich pracowników. Szkolenia wpływają również na wspomnianą wyżej atmosferę. Podnosząc kwalifikacje naszych podwładnych sprawiamy, że zyskują oni nowe umiejętności, które przydają im się nie tylko w pracy, ale również w kontaktach ze współpracownikami. Dzięki temu grupa lepiej się rozumie, co wpływa na zmniejszenie ilości nieporozumień i tarć.

Budżet w firmie na szkolenia

W związku w powyższym powinieneś zapewnić w swojej firmie dodatkowy budżet na szkolenia pracowników. W zależności od prowadzonego przez ciebie biznesu, możesz skorzystać z różnego pakietu szkoleń. Najłatwiej poszukać ich w internecie. Jednym z nich jest adamgrzesik.pl – Szkolenia dla firm. U swoich pracowników możesz poprawić umiejętność wystąpień publicznych, wiedzę z zakresu marketingu, negocjacji czy wielu innych. Od ciebie zależy, które z wielu szkoleń wybierzesz i kogo na nie wyślesz. Najważniejsze, to dysponować odpowiednim budżetem i pamiętać, że te pieniądze w przyszłości się zwrócą.

[Głosów:1    Średnia:5/5]